En uventet effekt!

Da jeg sluttet i jobben som navigatør for å bli illustratør skjedde det en hel rekke med ting! For å gå fra å være styrmann med en god inntekt og gode fremtidsutsikter til å leve av «en blyant» er jo mildt sagt litt ellevilt! 

Jeg skal ærlig innrømme at i det jeg satt med blyanten i hånden og hadde sagt opp som 2. styrmann, med både fast og god inntekt så slo usikkerheten meg.. Kunne jeg virkelig få dette til? Var streken min god nok? Og kanskje mest av alt, kunne jeg virkelig lære meg alt jeg trengte for å starte opp? I bakhodet surret og den noe skumle tanken på at vi i verste tilfelle måtte selge leiligheten min mann kjøpte før vi ble sammen, sånn om alt skulle gå skeis.

Det er lov å lure på hvorfor jeg tok en så drastisk avgjørelse som å kaste en god jobb overbord, svaret er det enkleste i verden. Jeg ville være hjemme! Som styrmann var jeg borte i seks måneder i året, jeg trivdes virkelig med ansvaret jobben innebar, men da jeg ble mamma i 2017 endret alt seg. Jeg klarte ikke å forestille meg å være borte så lenge, jeg får den dag i dag tårer i øynene bare på tanken av å reise ut. Jeg ville vært en ubrukelig styrmann, hulkende så snørra renner og blendet av tårer! 

Så nå sitter jeg her, her med egen blogg, YouTube kanal, og en nettside klar for å lansere en ikke ubetydelig mengde originale kunstverk, og vet du hva som overrasker meg mest? Sikkerheten på at jeg nå gjør det rette. Jeg har startet en bedrift rett fra hjertet for å levere glade og hjertelige illustrasjoner!

Så her er jeg, her er bloggen min og du er hjertelig velkommen til å følge med på reisen!

 

Miriam 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg