På lekeplassen

Det er mye man kan si i en debatt rundt narkomane og rusavhengige i Norge. Det er en ting jeg veldig gjerne vil ha sagt; det er ikke greit å legge brukte, skittene og farlige sprøyter igjen på lekeplassen!

Det ligger sikkert et hav av vonde øyeblikk, sorg, avhengighet og desperasjon bak denne sprøyten.. men hver du hva? Min empati for luktens ut gjennom vinduet i det avgjørelsen var tatt om å sette et skudd på lekeplassen og la redskapen ligge igjen, nettopp her hvor det er latter og lek som skal stå i fokus. 

Jeg gikk tilbake til lekeplassen i går, med en tom handlepose og en tom juice flaske, for å plukke opp sprøyten, putte den i flaska og skru igjen korken før den ble kastet slik at INGEN ved et uhell skulle komme til å stikke seg på den.

Så vet jeg jo med meg selv at neste gang vi skal på lekeplassen må vi like fult passe godt på for det vil stadig settes nye skudd.

Jeg oppfordrer alle som ferdes på lekeplasser i bykjernene til å se seg for, og jeg vil gjerne rette en takk til de narkomane der ute som tar ansvar og ikke leger brukerutstyr igjen på lekeplassen og i parkene.  

 

Miriam 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg