Tiden sammen

Reklame | Inneholder direkt link til nettbutikken min

Etter å ha vært lagt inn på sykehus for andre gang i år (første gang var blindtarmen og andre var den viral hjernehinnebetennelsen) ble det klinkende klart for meg at jeg må bli bedre på å formulere meg, det river ned litt barrierer å bli skremt ut av sitt gode skinn 🙂 

Det har ikke vært lett å sette ord på tankene mine bak kunsten, jeg jobber ut i fra følelser og å videreformidle glede har alltid vært utrolig viktig tema for meg.

Så hva er greien med å ha miriamhaukebo.no når det finnes så utrolig mye rart der ute av plakater, postere og trykk? 

Svaret mitt er: tiden sammen! 

Hver gang jeg har flyttet, det oppstår en ny livsituasjon eller andre ting som fører til et ønske om forandring har dette for min del også involvert interiøret, rommene vi beveger oss i, rommene vi tilbringer tid sammen i. Når vi kom til USA for to år siden var det første jeg gjorde å henge opp familie bilder og bestille trykk til å henge på veggene for å få det til å bli et «hjem for oss» og ikke bare et vilkårlig hus og interiør vi tilfeldigvis leide. Det er nok mange som tenker i samme baner og jeg syns det er viktig at det finnes mange gode alternativer og unike aktører slik at man kan velge det som blir rett for sin vegg, så kan kunsten henge der som et bakteppe i hverdagen til glede for både store og små 🙂  

Enkeltpersonforetaket kom jo og istand etter et inderlig ønske om  å slutte i jobben som styrmann for å være mer hjemme og jobbe med noe som gir mening i hverdagen, for å ta vare på tiden vår sammen. Jeg kan ikke helt beskrive hvordan det føles i det jeg har jobbet med å legge maling på, farget med blyant og til sist satt ett verket opp for dagen så Chaplin vår gode katt ikke skal valse rett over arbeidet. Så kommer mini hjem fra barnehagen, ser den nye tegningen og roper: «mamma, mamma, mjau, mjau» og klapper i hendene mens han smiler stort, da tok jeg til tårene, tenk at noe jeg har tegnet kan gjøre noen så glad 😀 

Jeg skal ikke stappe det under en stol at det er gruelig tungt og starte som grunder med en drøm om å gjøre veggmalerier til hverdagskost for folk, og lage glade motiver. Jeg jobber med dette fordi jeg har en drøm om å gjøre det, ellers hadde jeg nok ikke holdt ut usikkerheten ved å drive for meg selv, ei heller hadde jeg reist meg opp og tatt blyanten fatt hver gang det går rett skeis. Og kanskje viktigst av alt, jeg hadde ikke fortsatt og stå på hadde jeg ikke fått en utrolig god oppbacking her hjemme, fra både mini og mann. Det kan umulig være lett å gå fra å ha en styrmann til en kunstner i hus, en som bruker hver ledige krone på malerpensler, pigmenter og poser. Like vel, så heier de på meg, tusen takk <3 Jeg tar ikke noe av støtten på veien for gitt, jeg skal få dette til, det tar tid, men jeg skal få det til og jeg skal lage en ny fokusert linje med motiver, under paraplyen: tiden sammen <3 

 

Kunst for tiden sammen. Kunst for rommene vi tilbringer tid i.

 

Et noe tankefull innlegg i dag, men ta det med ro, jeg har igjen vært ute for vaskemaskin trøbbel så det blir humor igjen i morgen 😀 

Vi blogges! 

Miraim

2 kommentarer
    1. Heier på deg Miriam!
      Masse lykke til!
      Dette greier du, nettopp fordi at du selv vil og skal greie det♥️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg