Å jobbe med følelser

Som illustratør jobber jeg ofte med følelser, og jeg tror det er litt av grunnen til at jeg “9 av 10 ganger” fortrekker å tegne glade og fargerike motiver. Det gjør noe med humøret å sitte å jobbe med en glad liten karakter, og det er så fint å få tilbakemeldinger om at andre blir glad av å se de finurlige og litt vimsete figurene jeg tegner!

MEN, jeg kan ikke lage en barnebok med bare glade illustrasjoner, det finnes så utrolig mange andre følelser, det helt klart kjekt å være glad, men det er viktig å kunne sette ord på og snakke om alle følelsene vi har, og å ta følelser på alvor.

Dagen har derfor gått med til å sette en strek på andre følelser, for å tegne denne lille redde bjørnen måtte jeg sette meg i en modus hvor jeg kun relatere til en liten forskremt bjørn. For min del var det bare å tenke på hva jeg føler i forbindelse med at jeg har kommet et godt stykke med illustrasjonene og at det nærmer seg tiden for å sende boka inn til et forlag, da var det plutselig null problem å tegne bjørnen Barsk som har flyktet opp i flaggstangen i rein forskrekkelse.

For jeg er rett og slett litt skrekkslagen for hvordan det skal gå med med boka om Søren og Klype når den skal inn til forlagene for vurdering 😮

Det gjenstår å se om boka kommer seg i bokhandelen og hva som kan ha skremte Bjørnen barsk, for Barsk har ikke flyktet på grunn av en enkel bok i hvertfall 😉

Håper du har en fin uke så langt så blogges vi!

Miriam

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg