Digitalt penal

Reklame | Inneholder en giraff

Den originale tegningen av denne gule karen befinner seg nå i Tyskland etter at den ble gitt bort som premie i en giveaway for en tid tilbake. Giraffen har vært veldig populær i sosiale medier og jeg har lenge tenkt på å få laget til et trykk som jeg kan ha i nettbutikken av denne unike og plettfrie giraffen 😉

I skrivende stund har jeg jobbet litt forsiktig i Affinity photo på Ipadden for å sikker at print-filen blir optimal med tanke på det endelige resultatet. Det neste jeg skal gjøre er å skrive ut et prøvetrykk, for å se at alt er som det skal og for å kunne ta bilder av det digitale-trykket til nettbutikken når jeg er fornøyd med kvaliteten. Så skal det skrives produktbeskrivelser, legges ut ulike varianter og priser etter størrelse. Når alt det er klart så er det videre til markedsføringen som går ut på å dele i sosiale medier og å jobbe med min bedrift på google.

Det er mange små detaljer og prosesser involvert i noe så enkelt som å legge til en liten gul giraff i nettbutikken og det er helt fantastisk at det er mulig å ha et digitale penal på iPaden som jeg kan bruke i digitaliseringen fra tegnepapir til print.

Du ville kanskje ikke tro det nå,  men jeg var tidligere en heidundrande motstander av å gå til anskaffelse av en iPadPro med en tilhørende eple blyant. Og i dette tilfellet var det ikke fordi jeg følte meg som en dinosaur på den digitale fronten, det var snarere tanken på kostnaden ved å investere i utstyret som fikk meg til å kaldsvette. Men på ett eller annet tidspunkt så klarte min godeste mann å overtale meg til å i hvert fall bli med på butikken og prøve en iPad, og da jeg først så hvor mye det kunne hjelpe meg i prosessen med å digitalisere arbeidet mitt var det gjort.

Så nå siter jeg her og er utrolig takknemlig for at jeg har de mulighetene jeg har med å arbeide digitalt og for at jeg har en hjemme som støtter den spinnville ideen min om at jeg skulle gå fra navigatør til illustratør og gjøre glad kunst og karakterer til hverdagskost 😀

Dersom noen lurer; så er Procreate og Affinity photo de appene jeg bruker mest på iPaden og dersom du liker å tegne kan jeg gjerne anbefale å teste ut Procreate (dette er ikke betalt reklame, jeg har selv betalt for appen, jeg bare liker den veldig godt og har fått spørsmål om hvilke tegneprogram jeg anbefaler til iPad ).

Det var det fra kjøkkenøya og arbeidet mitt her i dag, ha en fin ettermiddag, vi blogges!

Miriam

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg