En liten feil og 137 000,- kroner på avveie 😳

Bildet over er tatt en stund etter hendelsen for å si det sånn, det siste jeg tenkte på da jeg satt likbleik i fleisen og desperat forsøkte å ringe sparebanken for å redde meg selv fra konkurs var å dokumentere det hele.

Det har seg slik at vi har tatt noen økonomiske grep i det siste, som å avslutte BSU kontoer og be om avdragsfrihet på boliglån og annet knask som hører til, når man går for å starte egen bedrift og det ikke akkurat går som det suser 🙈

Siden BSU kontoen min var i sparebanken og lånet i DNB tenkte jeg det var en enkel sak å overføre pengene, det var det jo, det gikk lekende lett, på sekunder var 137 000,- trukket fra kontoen.

Men det var ett lite problem, for like etter jeg hadde gjennomført overføringen, kom jeg til å lure på om det var samme hvilket lån pengene gikk til. Et raskt Google søk sa da:

BSU kontoen må IKKE benyttes mot fritidsbolig med mindre en da ønsker å gå på en mega skattesmell 💸

Med mine 137 000,- kroner fra BSU kontoen på vei rett til lånet for den lille tømmerhytta vår, ble stemningen fort panisk her hjemme 😱

Vi ble sittende i hver vår ende av leiligheten, en på tråden med sparebanken og den andre med DNB, mens jeg hadde chatten oppe med sparebanken med den innledende teksten: –Hjelp!

På chatten kunne de ikke hjelpe meg, og da jeg først kom igjennom på telefonen, fikk jeg vite at det var for seint å stoppe overføringen, men at de gjerne kunne sende meg en kvittering på det hele om ønskelig?

– Jo takk, til å henge på veggen mener du?

På dette tidspunktet, kunne jeg ikke annet enn å le noe hysterisk av det hele 🤷‍♀️

Heldigvis var min mann på telefonen med DNB, hvor det ble avklart (etter å ha rådført mellom ulike avdelinger) at de kunne overføre pengene fra det ene lånet til det andre 😅

Så til skatteetaten:

Dersom det blir spørsmål rundt de 137 000,- kronene fra BSU kontoen min, så må jeg muligens skylde på ammetåka 🍼 men pengene skal nå takket være god hjelp fra banken være på rett plass.  Og med en gjennomsnittlig omsetning på 31,7 kr per arbeidstime hittil i år er det nok lite mer å hente her 😂

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg