En skrekkblandet fryd

Det er ikke ofte det skjer, men en gang i blant hender det at jeg kjøper noe annet en den ordinære sjokoladeplaten. Da jeg stod på butikken og tenkte det hadde vært godt med en pose karameller, innså jeg at jeg måtte finne en tann-vennligere variant av utgaven, med mine to rotfyllinger og levende skrekk for å gjøre vondt verre i tanngarden.

Etter å ha vurdert de ulike karamell variantene, som da stort sett var smørbukk eller en eller annen klissete flytene variant, kom jeg på at toffin jo er enkel og grei å tygge, trodde jeg! Jeg har nok ikke kjøpt en pose med toffin de fem siste årene for det knaste godt da jeg satt tanna i den første karamellen (det var heldigvis bare karamellen som ble knast i biter!).

Hutte meg tu tenkte jeg, og la fra meg hele posen i frykt for å tygge i stykker en tann eller to. Men… jeg måtte jo på sett og vis tygge ferdig karamellen jeg alt hadde forsynt meg med, og den smakte jo godt, så godt faktisk at jeg tok en til. Tro meg det var en skrekkblandet fryd, det var en bit med; nå sitter karamellen fast -dette går aldri i verden bra!, en bit med; jeg har jo ikke råd til å ta nok en tur til tannlegen, jeg burde kanskje gi meg nå? og en bit med; OI, hvor ble det av resten av innholdet i denne posen??

Så da har du det, jeg skal ikke (!) kjøpe flere toffin med det første. Dersom du derimot har tips til gode karameller som er litt mindre skrekkelige å spise for en med to rotfyllinger og en krone tar jeg gjerne i mot tips!

Dette innlegget er på ingen måte sponset, jeg betalte for karamellene selv, og dersom freia skulle komme på ideen om at jeg trenger spons på toffin fronten så vil jeg pent takke nei, dersom det ikke følger med tannpleie og en reserve fylling på kjøpet.

Vi blogges!

Miriam

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg