Gravid og glukosebelastning

Herre min hatt for en dag! Jeg hadde legetime klokka ni for å ta en såkalt glukousebelatnings test, jeg møtte derfor fastende opp på legekontoret, klar for å drikke min dose med glukose. Men fytti katta jeg hadde glemt hvor vondt det var å få nedpå det glukose holdige vannet siden sist 😮
Den lille flaska skulle skylles ned før det var gått fem minutter, jeg klarte det på fire, men så brukte jeg ganske lang tid på å svelge unna vannet i munnen etter inntaket, for jeg ble rimelig kvalm.

Siden glukose innholdet var så høyt i den lille beholderen skal jeg hilse og si at det var en mini i magen som kviknet til etter inntaket. Jeg kjenner ofte mye liv og spark fra minsten, men det tok helt av etter att jeg hadde fått i meg flasken over her, da var det nærmest, hopping, karate, taekwondo og disko på en gang 😀

Så da satt jeg der en time ved laboratoriet og ventet på neste blodprøve med minsten hoppende rundt der inne, det jeg ikke hadde fått med meg var at jeg skulle vente i to timer og ikke en! Så da jeg først var ferdig på legekontoret var jeg skrubb sulten! Og det var IKKE tidenes ide å gå innom butikken på veien hjem, etter å ha vært fastende og hoppet over både frokost og lunch.. Jeg skulle egentlig bare ha ketchup men da jeg stod i kassen kom “ketchupen” min på over 300 kroner så man kan trygt si at jeg har rasket med meg en god del snacks på veien!
Dette er forøvrig den “blogg vennlige” utgaven av snaks og nøtter, for jeg har nå også en skuff full av nøtter med sjokoladetrekk (som ved et glupsk uhell ble med i handlekurven).

Det har med andre ord blitt løye lite arbeid i dag, så jeg får hive meg rundt og se hva jeg kan få til på de to timene vi har før helga starter.

Takk for at du titter innom, ha en super helg 😀

Miriam

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg