Hjemmekontoret

Dette bildet av meg på kontoret AKA kjøkkenøya, passer perfekt nå som jeg sitter og arbeider med illustrasjonene til barneboka om Søren og Klype 🙂 Fotografen er Severin Tøkje og bildet ble tatt i forbindelse med en avisartikkel for Marsteinen avis om veien min fra navigatør til illustratør.

Det har også kommet en egen introduksjon av meg som kunstner/illustratør via Malepaletten og jeg tenkte det kunne være kjekt å ta den med her også, kanskje er det noen nye fjes her inne, som lurer på hvem i all verden jeg er? So here goes 🙂

“Miriam Haukebø er 32 år og holder til på Nordnes i Bergen. Sommeren 2018 startet Miriam en liten bedrift som tilbyr veggmalerier i bergensområdet samt trykk, bestillingsverk og originaler på landsbasis.

Hverdagen til Miriam består av både akrylmaling, akvarell, fargeblyanter og blekk. Uttrykksmessig har Miriam en leken, fargerik og gøyal strek, det tegnes mange fantasifulle skapninger i løpet av en arbeidsuke. Mange opplever at de finurlige karakterene har både sjel og sjarme selv om de er tegnet på todimensjonale ark fra fri fantasi. Årsaken til dette er i stor grad kunnskapen som ligger bak hver tegning, og en bevist bruk av de ulike virkemidlene inne tegning form og farge.

Miriam har lenge vært på YouTube og liker å dele tips og triks innen tegnefaget. Miriam håper at hun kan nå ut til enda flere og spre litt skaperglede ved hjelp av tegnekurset Tegning, form og Figur. Kurset har fokus på smarte triks, og teorier for å kunne tegne gøyale figurer, så vel som realistiske motiver. Kurset passer ypperlig for nybegynnere og man trenger ikke å la seg begrense av blyanter, teoriene i seg selv passer til de fleste medium”

Ønsker deg en fin dag, takk for at du tar turen innom, så blogges vi!

PS! Kursdatoer er ikke satt opp enda så jeg kommer tilbake med, et annonse innlegg og direktelinker til påmelding over påska 😀

 

Miriam

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg