Hva tjente jeg på bloggen i mars?

Blogginntekten for mars tikket akkurat inn i innboksen min, noe sier meg at det muligens var litt luksus å jobbe som styrmann i Nordsjøen og ha en solid månedslønn.

Bildet over her er fra april 2015 og oljefeltet Ekofisk, jeg skal ærlig innrømme at jeg savner kontorutsiken til tider, og ikke minst den stabile inntekten!

Mars måned bød i alle fall på 28,7 kroner inn i blogg kassen, så det er nok ikke lenge før bloggen har tatt igjen offshore karrieren min så jeg ikke sitter bak tastaturet og biter negler 😉

Det er rart med det, jeg ville virkelig ikke vært foruten alle årene på sjøen, men det er en illustratør med et glimt i øyet som sitter og klamper i vei på tastaturet, jeg er rett og slet utrolig glad for at jeg turte å satse; OG ikke minst at jeg har en familie som turte å satse på min nye arbeidshverdag. Hverdagen som grunder skal nok gå opp til slutt, men kanskje er det slik når man kaster en innbringende jobb overbord, at man må være sta som fy og ha en urokkelig tro på prosjektet?

Ikke vet jeg, ikke har jeg en fasit heller. Men jeg har en fin bagasje med på lasset som grunder etter mine år som styrmann og en utdanning som på et tidspunkt brakte meg til et universitet i Australia hvor jeg hadde fagene innovasjon og markedsføring på timeplanen (i tillegg til de obligatoriske fagene man trenger som navigatør), så kanskje det ikke er så tilfeldig at jeg har valgt å seile mine egen sjø nå 🙂

Det var dagens tanker og litt mimring fra min kant, tusen takk for at du titter innom! Bloggen er for meg en utrolig fin plass å kunne snakke litt ut. Det er gull verdt å kunne ta bloggen fatt når mye av hverdagen min som grunder består i å jobbe fra et lite hjemmekontor helt for meg selv. Så for min del har bloggen nok langt større verdi en de 28,7 kronene papiret viser, og jeg håper det samme gjelder for deg som titter innom her 🙂

Vi blogges!

Miriam

 

 

 

2 kommentarer
    1. Ja, så er det sikkert utgifter å trekke fra, og bloggen går i minus. Det skal ikke være enkelt å bli rik på blogging for folk flest. Du får neppe Skatteetaten etter deg med det første. 😁

      1. Nei det skulle tatt seg ut, jeg får jo ikke “bloggformuen” utbetalt før jeg har passert en inntekt på 500 kroner, det er et lite stykke stykke til bloggen er der, så skatteetaten får bie litt 😛 😉
        Ha en super dag, og tusen takk for at du også ser humoren i det hele 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg