Gjør ting jeg ikke kan, denne gangen; ToonBOOM!

Tidlig en lørdags morgen sitter jeg her igjen da, med kaffekoppen og gjør ting jeg strengt talt ikke er opplært til 😂 Siden jeg alt har opparbeidet meg en hel del kompetanse innen sosiale medier, tegning, drift av nettbutikk, illustrasjoner, kunsttrykk og bokarbeid, så lot jeg meg ikke skremme av at jeg strengt talt ikke har noe opplæring som animatør!

Så når Sarah (forfatteren av Livets fantastiske reise), lurte på om vi skulle lage en boktrailer, var jeg ikke sein med å hive meg rundt og foreta den nødvendige researchen før jeg ende opp med animasjonsprogramet som brukes av blant annet Universal studios, Cartoon Network, Shoutpark Studios og Xilam for å nevne noen.

Med stort pågangsmot satte jeg igang, og jommen meg fikk jeg det til! Det skal sies at det gikk med en ekstrem mengde med arbeidstimer til skape en trailer på 58 sekunder, og det var en bratt læringskurve ⛰️ Men nå har jeg begynt å føle meg ganske hjemme i programmet, i boktraileren tegnet jeg det meste av animasjonene i tegneprogrammet jeg har brukt til å illustrere boken, for så å animere innholdet i Toon Boom, denne gangen tenkte jeg å tegne en hel videosnutt i Toon Boom.

Det er kanskje ikke så lett å se hva det blir enda 🤔 men jeg trøster meg med at det er en plan bak det hele 🕸️🦠 Så får vi se om jeg rekker å få den ferdig i tide 🎃

Med halloween 2020 på tegnebrettet ønsker jeg deg en super helg 👻

Miriam

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg