Jeg har ødelagt iPaden 😭

Er det mulig??? Nå tenker du kanskje jeg har knust skjermen eller noe i den dur, neida.. Jeg skulle bare vaske skjermen på iPaden, så jeg tok en mikrofiber klut med litt av såpen vi bruker til alt her hjemme, den har relativt lav pH og gir stort sett skinnende rene resultater.

Jeg aner ikke hvilke kjemiske reaksjoner den stakkars padden opplevde, men nå er det som å tegne på sirup 😭 Den lave Ph-en ser ut til å ha gjort glasset på ipaden vondt, og deler av skjermen gir nå kraftig motstand til eple blyanten, (selv etter at jeg har vasket skjermen forsiktig fem ganger med en klut uten såpe). Så tenkte jeg at jeg i det minste bare trenger å bytte en skjerm, men…

«Autoriserte Apple-verksted slik som Eplehuset skifter ikke glass eller andre deler på iPad. Det betyr at vi ikke kan utføre skjermbytte, men tilbyr en erstatningsenhet av lik modell istedenfor.» (utdrag hentet fra Eplehuset.no).

Det betyr at jeg enten må venne meg til å tegne på «sirup» eller betale den nette sum av 7000,- for å bytte inn padden 😱 Den eneste fornuftige løsningen jeg kan se er å jobbe på iPaden noen dager for å se om den på mirakuløst vis kommer seg, eller om jeg klarer å venne meg til den økte motstandskraften 🥺 Ellers bærer det rett inn med den, jeg er jo avhengig av ipaden på jobb 😶

Ikke bra.

Til tross for den nye «sirupsskjermen» min skjer det såpass mye med bedriften nå at jeg ikke har tid til å deppe over en skjerm, så det får bli med dette blogginlegget så får jeg håpe det tikker inn en bestilling eller to på Søren og Klype boka som kan dekke ipaden om jeg må bytte hele greia 🙈

Ønsker deg en fin dag, og takk for at du henger med her inne til tross for at jeg har klart å knerte ipaden 👍

PS! Om andre har klart å gjøre lignende tabber og klart å redde skjermen, så er gode råd velkommen på dette tidspunktet 🙏

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg