Lysoppsett, tegning, tips og triks

I skrivende stund venter jeg på at eple blyanten skal lade, først ut på listen er nemlig å jobbe med denne søte flodhesten.

Flodhesten er originalt malt med akvarell og det er lagt på litt blyant, etter det har jeg digitalisert krabaten ved hjelp av et fotstativ, speilrefleks og et parplay lysoppsett. Jeg var på leit etter et bilde av akkurat dette i arkivet, men fant bare dette bilde av paraplyene da jeg filmet YouTube videoer med tips og triks. Kanalen min finner du forøvrig her om du liker å tegne 🙂

Nå for tiden bruker jeg en designert scanner beregnet på kunst og foto når tegninger skal digitaliseres, og et ringlys når jeg skal filme, ta bilder til butikken, blogg, eller instagram.

Det hender også veldig ofte at jeg kun bruker dagslys når jeg tar bilder til instagram og blogg, det kommer litt an på været i Bergen, vi har heldigvis ofte godt lys i leiligheten 😀

Plutselig ble dette et ganske langt blogginnlegg 😮 Likevel det kunne fort blitt enda verre, for dette er en del av jobben min bak scenene som definitivt har sin sjarm og sitt formål, men det kan også ta fryktelig mye tid  å gå fra papir til digitalt format.

Jeg håper du syns det var litt gøy å se hva som foregår i kulissene her, vi blogges!

 

Miriam

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg