Fra ide til bok

Dette er et lite utsnitt av ukas arbeidet med bok illustrasjonene, nå begynner det å bli en ganske kul bok 😁 Fordelen med å ha ansvaret (og frie tøyler med både tekst og illustrasjoner), er at boka blir bare mer og mer artig ettersom jeg har arbeid meg gjennom den. Utgangspunktet var først en ide og et par skisser tegnet da jeg stod ute på julemarkedene i fjor, så et manus skrevet i Evernote på mobilen. Deretter satte jeg i gang med de endelige illustrasjonene basert på teksten, men litt etter litt har også illustrasjone i seg selv vært med å endre innholdet i boka litt, og nå kjennes det ut som om det skal bli en veldig fin flyt og sammenheng mellom tekst og tegning 😀

Og jeg begynner å glede meg veldig til jeg kan fortelle  er om hva boka egentlig handler om, men det er bare til å smøre seg med tålmodighet, for jeg har enda et par illustrasjoner igjen og, hvem vet hvor mange forlag boka må sendes til før det eventuelt blir napp 🎣

 

Ønsker deg en super helg, så kommer jeg tilbake med enda flere gøyale planer til uka og ikke minst nyheter om tegnekurset, for jeg jobber jo ikke bare med boka 🐶

 

Miriam

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg