Søren Klype!


Ja hva mer kan jeg si? Planen var jo å introduserer, først krabben Klype også denne karen over her, men etter et meget uheldig måltid på Egon i helga, hadde det plutselig sneket seg inn et innlegg om rått kvernet kjøtt; Æsj, Fysj og Fytti katta sier jeg, skjerp dere Egon.

Så over til det jeg mye heller har lyst til å snakke om;
Først tenkte jeg at sauen i boka jeg jobber med skulle hete Suse fordi han skulle komme susende ut av et kratt, men heldigvis har jeg en godhjertet og humoristisk mann i heimen som ganske raskt kom med tidenes navn (!) da jeg kom slepende med krabben Klype og sauen “Suse”.

Så over her har du den finurlige og hjertelige sauen Søren 😀 Jeg kunne ikke blitt mer fornøyd med navnevalget, å lese bøker skal være gøy, både når en leser selv og når ander leser for en. Her i heimen er lesestunden noe av det kjekkeste vi vet, så det er kanskje ikke så rart at jeg nå sitter og tegner rømmebokser, og er innehaver av karakterene Søren og Klype!Sammen har de to litt av et eventyr i vente, i år skal det nemlig bli andre boller for Søren har bestemt seg for å rømme, en skal ikke se bort i fra at han kan komme til å trenge en god dose hjelp av kameraten Klype på veien nei.

Jeg håper du syns det er gøy å følge starten på dette eventyret og jeg er veldig glad for at du titter innom 🙂 Dersom du mot formodning jobber i Egmont, Gyldendal, Fontini, Cappelen Dam, Kagge eller andre relevante forlag er det bare å hive seg rundt for å sikre seg rettighetene til årets eventyr, det er søren meg ikke hver dag man finner en historie med en god klype hjertelig humor.

Håper du har en knall start på uka, vi i blogges!

Miriam

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg