Søren og Klype finpusses

God morgen, her jobbes det med siste finpussen på barneboka om Søren og Klype, det meste er på plass og vi har alt begynt å lese det finurlige eventyret her hjemme 🙂 Det var fint å få lese eventyret høyt for første gang. Det hjelper også veldig på, slik at jeg nå kan finjustere teksten så boka blir enda bedre, for det er noe med å lese opp teksten høyt, kontra det å sitte og lese og arbeide med en bok for seg selv.

Nå håper jeg å snart være klar, og jobber på spreng med å ha teksten klar sammen med illustrasjonene, og innsendt til første forlag neste uke. I hovedsak har jeg funnet frem tre forlag som jeg tror kan være en god match for boka, så sender jeg inn til et forlag om gangen. Det er nok slik at man ofte får avslag når man seder inn bøker og manus til vurdering, men jeg holder motet oppe enda.
Det var siste nytt på bokfronten, arbeidet har pågått i over et halvt år nå, men vi er snart i mål! Jeg gru gleder meg til å ta dere med på reisen videre, siden jeg ikke vet hvordan det vil gå etter at manuset er sendt inn, men jeg har veldig lyst til å dele opplevelsen med alle som har fulgt med og heiet på boka hele veien, så jeg kommer til å blogge mer om både innsendt manus, eventuelle avslag og forhåpentligvis gledelige nyheter, her er det bare til å krysse fingre og tær 🙂

Det er på tide å sette bort dataen litt og ta blyanten fatt igjen, jeg måtte også ha et lite avbrekk for å følge kontorassistenten til matskålen. Jeg vet ikke helt hva det er med katter, men nå var altså matskålen full, like vel går “kattealarmen” med mye mjauing og vræl nå sulten melder seg, og da er det vist slik at man må følge katta til matskålen før måltidet kan inntas, andre som opplever det samme med sin katt?!
Chaplin er forøvrig ganske rolig av seg uten om mattiden og går ikke av veien for å sitte seg rett ned på rumpa når vi løper som tullinger rundt i leiligheten for å aktivisere det lille katte beistet vårt med fjær, katteleker og hyssinger.

Håper du har en fin uke, så blogges vi!

Miriam

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg