Svar på indsendt manus – Søren og Klype – En landkrabbe

Tidlig en mandags morgen tikket det inn et svar fra forlaget, en heftig start på dagen, men jeg setter pris på at vi i det minste slapp å vente tre uker til på den endelige dommen! Eller “dommedag” da boka ble avslått igjen.

I motsetning til sist sitter jeg ikke på kontoret og gråter mine modige tårer, av tre årsaker.

  1. Jeg var bedre forbedret på et avslag denne gangen.
  2. Arbeidet med boka ble gjenopptatt i går, og på magisk vis kom gleden ved å jobbe med de finurlige karakterene tilbake. Dette til tross for at jeg de siste ukene har følt at det var over og ut for Søren og Klype.
  3. BOKA SKAL TRYKKES! Jupp, ikke i et stort opplag, og overhode ikke på tradisjonelt vis 😛

I første omgang skal vi bestille fotobøker i et lite opplag, selv om det blir litt dyrt å trykke bøkene på det viset, kan vi da trykke rett rundt 20 bøker og risikerer dermed ikke mer en ett par tusen kroner i tap.. Og om det skulle gå fullstendig skeis, så har vi jo julegaver i lange baner dette året! Jupp, galgenhumoren er på plass og godt er det 😀

Det neste steget er å lage en .epub fil og gi ut boka digitalt, både på norsk og engelsk. Via egen nettside, ebok.no, iBooks og amazon. Jeg sliter enda litt med å finne ut hva jeg skal kalle Søren og Klype på engelsk, men det kommer nok etterhvert.

Da vi startet dette spinnville eventyret hadde jeg absolutt ingen erfaring med å sette opp en egen nettbutikk, koding eller noe som helst rundt det å drifte sin egen bedrift. Men med en vanvittig mengde pågangsmot og research, så sitter jeg jo her i dag på mitt lille kontor med en nettbutikk og et eget lite mikro trykkeri for kunst.

Så ikke søren om denne boka skal inn til enda et forlag! Nå avslutter vi dette som det hele startet: med en bøtte pågangsmot og en DIY holdning.  Stemingen i heimen er litt hjelpes denne morgenen, men mest av alt er jeg lettet over at vi nå har et svar og at jeg ikke føler noen som helst trang til å gå rett i kjelleren igjen 😉

Så nu kjør vi! Og til deg som titter innom her, trykker likerklikk og deler oppturer og nedturene vi opplever underveis, tusen takk! Det er rett og slett dere som har gjort boka litt kjent allerede, for selv om det teknisk sett er undertegnede som sitter og knoter bak tastaturet og som tegner de finurlige karakteren, så er det det fantastiske engasjementet fra alle her -> som gjør at vi plutselig har flere 100 sidevisninger på hvert innlegg med Søren og Klype 😮 Og nå når boka skal publiseres helt på egenhånd, så er det alfa og omega at Søren og Klype har fått så god hjelp på veien.

Tusen tusen takk for at du er her ❤️

Jeg håper du har en super søndag 😀 Så blogges vi!

Miriam

8 kommentarer
      1. Det er stort sett generiske avslag, noe i duren:
        Tusen takk for at vi fikk lese ditt manus.
        Vi ønsker dessverre ikke å gå videre med prosjektet.
        Grunnet stor pågang har vi ikke mulighet til å komme med en begrunnelse for avslaget.

        Men pytt sann, det som er positivt er at mange av de som har lest manuset til nå, som ikke sitter i en redaksjon eller et forlag har likt manuset kjempe godt og gjerne dratt på smilebåndet av hele fortellingen, og når alt kommer til alt er det jo det aller viktigste 😀

    1. Er det mulig å legge inn forhåndsbestilling eller? 😊 godt at det ordner seg på et vis til tross for vanskelige forlag!

      1. Klart det! Og tusen takk for at du satte meg på tanken og sende over linker Maria! Foreløpig er planen å sende inn en bestilling på ca 20 bøker i begynnelsen av august, størrelsen på boka er ikke helt fastsatt, men jeg kan gjerne gi deg et pip og legge en bok til side når jeg får bestillingen avgårde 😃 Så skal jeg så klart også holde bloggen oppdatert underveis mens den siste finpussen pågår 🖥

        Jeg håper du har en super sommer, til tross for et noe merkelig vær i år ❄️☀️😄

        1. Bare hyggelig! Litt i egeninteresse også, jeg har jo lyst på boka så da må jeg hjelpe til med en mulig vei forbi forlagshinderet ;D
          Spennende å følge med på reisen også! ^_^

          1. Det blir veldig spennende å få boka ferdig 😃 I skrivende stund finpusses illustrasjonene, så nå er det lagt til både en giraff og en krokodille på den ene siden 😁

    2. Ser ut til å bli en flott bok👍 Stå på 😊 Forhåndsbestiller gjerne en bok om det er mulig 😊

      1. Tusen takk for en kjempe fin tilbakemelding ❤️ Det er kjempe kjekt om du ønsker å forhåndsbestille, jeg legger gjerne av en bok, så kan jeg sende deg en e-post når jeg vet mer om bokas størrelse, innbinding og når den vil være ferdig trykket 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg