Hva tjente jeg på bloggen i april?

Da er tallene klare og de taler for seg selv, det går på frem, snart skal jeg også være en jetsetter og flakse avgårde i hele vare sortimentet til Nelly.com..

For i april tjente jeg *drumroll* hele 32,65 kroner 😮 Så mye har jeg ikke tjent på bloggen siden oppstarten mener jeg å huske 😉

Heldigvis har jeg tjent noe mer på hoved businessen som jo er veggmalerier, trykk og illustrasjoner (jeg er enda et godt stykke fra å få det til å gå rundt) men det går da også på frem.

Vi har for å være helt ærlig vært litt i tenkeboksen her hjemme, og nå føler vi at hele familien har lagt ned så mye arbeid, penger og tid i denne oppstarten at vi kjører på ett år til før vi drar ut stikkontakten på både blogg og business. Så der var den svart på hvitt, en sluttdato – om jeg skulle feile.

Det føles ikke så ille som det kanskje høres ut, jeg er sta som fy og jeg har flere smarte og muligens mindre smarte planer på tapetet. Det jeg er litt redd for er hva NAV kommer å si i forhold til foreldre permisjonen vår, når minsten kommer til høsten. Så vidt jeg har forstått; for at far skal ha mulighet til å ta ut felles kvoten er det aktivitets krav til mor, dersom mor ikke har opptjent seg rett til permisjon. Jeg har jo ingen fast jobb eller stabil inntekt, nå når jeg er grunder og har dermed ikke opparbeidet meg rett til permisjon enda..

Da er jeg litt bekymret for om arbeidet med oppstart og bedrifter er godkjent under “aktivitets kravet”?? Jeg jobber jo teknisk sett ofte mer enn med en fulltids jobb, målet med bedriften på det økonomiske plan er jo å skape verdi over tid, både for husstanden og lokalt (jeg bruker alle de lokale resursene jeg kan når det kommer til innkjøp mm). Jeg håper også på sikt å kunne ansette både regnskapsfører og en multitasker som kan hjelpe til med det administrative slik at jeg fristiller mer tid til å lage nye produkter og illustrasjoner, samt at jeg slipper å “stenge” nettbutikken hver gang jeg er borte fra Bergen og ikke kan sende ut varer.

Dette er jo langsiktige planer, det spørs da hva Nav sier, siden reglene for mor og far ikke er likestilt; dersom bare mor eller far har opparbeidet seg rett til permisjon. Det ser ut til at mor alltid vil få hele permisjonen ved opparbeidet rett, mens far ikke har lov til å ta ut fellesperioden dersom mor ikke er i aktivitet.

Så da får vi se om grunderlivet og oppstart av bedrift er en godkjent aktivitet 🙂 Hva synes du blir riktig?

Jeg krysser det jeg har av fingre og tær for at det går bra, også vil jeg veldig gjerne igjen si tusen takk til alle som er innom her <3 Og til alle som har delt min finurlige reise fra navigatør til illustratør (mer om det i dette blogginnlegget), alle som har bestilt veggmalerier, dyre portretter, illustrasjoner, originaler og trykk 😀 Og for alle de fine tilbakemeldingene jeg har fått underveis, Tusen Takk, det gjør det til et lett valg å fortsette på veien.

Det ble dagens super lange blogginnlegg, håper du ikke sovnet underveis og at du får en kjempe fin dag 😀

 

Miriam

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg