Utendørs veggmaleri og YouTube video

Da har jeg vært fraværende en dag og to, men jeg har en kjempe god grunn 😀 Jeg har nemlig vært på et oppdrag utendørs! Det er første gang jeg har malt ute, det var veldig gøy og ikke minst lærerikt. Jeg har laget en liten videosnutt på et halvt minutt med veggen før og etter, for det var så gøy å se hvor stor forskjell fem enkle bier kan utgjøre på en betongvegg 🙂 Så det er bare til å snurre filmen:

Opprinnelig var det tre bier på skissen som jeg designet i 2018, men da jeg fikk forespørsel om oppdraget spurte jeg om vi heller skulle legge til et par bier slik at det ble like mange bier som familie medlemer, de ville oppdragsgiver gjerne, da ble det ikke bare kult men også personlig med et unikt familie portrett til å pynte opp ute, og å ønske gjester velkommen 😀

Før jeg satte i gang med oppdraget mottok jeg et bilde av veggen på mobilen og det er gull verdt, for for da kan jeg legge skissen rett på veggen digitalt, jeg må så klart justere litt for vinkel og faktisk størrelse så jeg rekker å få ferdig motivet på den tiden jeg har til rådighet men det gir en god idee om hvordan det kan se ut 🙂

Så der har du det, mitt første maleri utendørs, tusen takk til oppdragsgiver 😀

Jeg har forresten inne en bestilling til på bier, men de hører til en logo og jeg kan nok ikke si så mye mer om det før logoen er ferdig og bedriften som har hyret meg inn er klar for å dele nyheten!

Nå må jeg løpe å få levert inn scanneren på Power, jeg har i rein desperasjon vært ute og kjøpt ny kable og forsøkt å fikse den selv, det gikk heller dårlig så nå må den inn til ekspertene og jeg håper det ikke tar lang tid, for jeg trenger den til å skanne det som nå ligger klart av illustrasjoner og nye verk 😮 (Mer om skanner crashen i dette blogginnlegget).

Håper uken din er godt i gang og at alt står bra til, vi blogges!

 

Miriam

 

4 kommentarer
    1. Endelig fikk den gråe kjedelige veggen farge og liv😉
      Er så fornøyd med de søte biene.
      Du er kjempe dyktig♥️

      1. Hei, jeg brukte akryl maling fra Daler-Rowney System 3 og Windsor and newton sin galleria akryl maling. Fordele med disse to produktene er at de er såkalt student kvalitet, det vil si at literprisen er god 😀 Samtidig får du mye maling for pengene noe som er en fordel når man skal lage store malerier.

        Videre ble det lagt en klarlakk fra Golden over der igjen. Malepaletten er min go to butikk for gode råd når det kommer til maling og utstyr.

        Her finner du er en liten YouTube video av veggen jeg malte med biene før og etter.

        Og her finner du en video jeg laget av et veggmaleri innendørs med den sammem malingen.

        Håper dette hjalp og lykke til med malingen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg